Hierarchia nagłówków i jej znaczenie dla pozycjonowania stron

W optymalizacji tekstu pod kątem SEO pomoże między innymi wdrożenie właściwej struktury nagłówków HTML. Odgrywają one ważną rolę w każdej podstronie serwisu i w kwestii pozycjonowania google. Nagłówki stanowią wyróżnione graficznie fragmenty tekstu, które są takimi hintami na temat przypisanej do nich treść. Skuteczne pozycjonowanie strony zawsze obejmuje jako jeden z elementów nagłówki i śródtytuły. W języku HTML są oznaczane za pomocą litery H i konkretnej liczby. W najpopularniejszych systemach CMS mamy do dyspozycji 6 nagłówków o nieco odmiennych stylach. Każdy nagłówek ma inny poziom w hierarchii, więc nagłówek pierwszego poziomu <h1> jest najważniejszy, itd. Kolejne cyfry oznaczają coraz mniej istotne treści, na podkreśleniu czy wyróżnieniu zależy nam w mniejszych stopniu.

Struktura hierarchii nagłówków – jak wygląda

Tekst po pozycjonowanie strony google powinien być podzielony na akapity i śródtytuły, dzięki którym o wiele łatwiej i przyjemniej się go czyta. Zdecydowanie lepiej prezentują się artykuły podzielone na sekcje, niż długie bloki treści – to jedna z podstawowych zasad skutecznego seo. W dodatku, nagłówki łatwiej pozwalają czytelnikom odnaleźć się w tekście lub wyszukać jedynie interesujące ich fragmenty.

Stosowanie śródtytułów przynosi korzyści z punktu widzenia pozycjonowania stron SEO. Frazy zawarte w nagłówkach pomagają, bowiem rozpoznać robotom wyszukiwarki tematykę podstrony. Z kolei nagłówki HTML służą do zasygnalizowania robotom wyszukiwarki Google, jakie informacje na niej mają być traktowane jako priorytetowe. Z pomocą nagłówków systemowych możemy nasycić dodatkowo tekst słowami kluczowymi w bardziej naturalny sposób, co sprawi, że nasze pozycjonowanie będzie skuteczne. Wyszukiwarka będzie oceniać treści strony jako wysokiej jakości. Odpowiednia struktura nagłówków pomoże zwiększyć średni czas spędzony przez użytkowników na stronie.

Jak stosować poprawnie nagłówki dla lepszych wyników wyszukiwania?

Zachowaj hierarchię nagłówków – warto używać kolejnych nagłówków i nie dublować ich w miarę możliwości.

Nagłówek H1 umieść najwyżej na stronie jako tytuł główny. Na każdej stronie dla skutecznego pozycjonowania stron www powinien być przynajmniej jeden nagłówek H1.

Używaj nagłówków niższego rzędu jako śródtytułów przy podziale tekstu.

Główne słowa kluczowe dla tekstu powinny znaleźć się w nagłówku H1. W kolejnych nagłówkach (H2, H3,itd.) również warto w naturalny sposób wplatać słowa kluczowe.

Nie warto umieszczać nagłówków wyłącznie w celu zastosowania fraz kluczowych. Każdy tytuł powinien być adekwatny do tematyki fragmentu. Inaczej wpłynie to negatywnie nie tylko na

Krótki, konkretny i unikalny nagłówek sprawdzi się najlepiej.

Formatowanie tekstu

Większość użytkowników sieci nie czyta w pełni artykułu, musi być bardzo szczególny dla nich, a tylko szuka potrzebnych informacji i odpowiedzi. Z tego powodu nagłówki sprawdzają się najlepiej, ponieważ dają znać, gdzie szukać konkretnych wiadomości. Także wpływają na porządkowanie przez algorytmy wyszukiwarek w pozycjonowaniu serwisu, dzięki nagłówkom nasze podstrony mogą łatwo znaleźć się wyżej w hierarchii wyników organicznych. Z pomocą nagłówków Hx, bowiem roboty Google lepiej i dokładniej rozpoznają tematykę i wartość danego artykułu. Dla pozycjonowania stron internetowych trzeba również pamiętać o używaniu odpowiedniego formatowania, jak pogrubienia, wypunktowania, kursywa, wyróżnienia, itp.

Może Ci się również spodoba